Followers

Kembara Lagi

Tuesday, July 7, 2009

kadang-kadang perkara yang kita rancang dengan segara, boleh membuahkan hasil... Ahad yang lepas, sy bersama syafiq johari, roomate telah mengembara ke negeri Pearl of The Oriental, Penang. Perkara yang kami plan hanyalah nak bertolak pkl berapa dari utp dan nak berjalan ke mana. Ahad, 9 pagi perjalanan bermula, menaiki dua buah Yamaha LC, CCD 9138, JLJ 1158, motor masing2 la senang cakap. JLJ 1158 beraksi cemerlang di atas jalan raya.. banngga plk huhu.. Kami masuk highway Jelapang, highway yang paling menarik bagi seorang rider.huhu.. sebab highway tu agak mencabar, perhatian penuh semasa menunggang adalah diperlukan. kami berhenti sekejap di Perhentian G. Semanggol, sbb kaki dah mula kebas walaupun dah mcm2 posisi kaki dah buat masa tunggang motor.. isi minyak bagi penuh balik tangki..tp kami terpaksa isi minyak Esso, x power langsung minyak Esso, Petronas gak yang best.

Dalam pkl 1.30 kami sampai ke penang selepas melalui Jambatan Pulau Pinang. skrang jambatan tu dah agak lebar,dah jd 3 lane.. pastu masuk kawasan bandar,nak cari tmpt menginap. tp mcm susah je..so kami decide utk gi kawasan Batu Ferinngi, rase kat sane banyak skit hotel n chalet.. perjalanan ke Batu Feringgi dalam 15 minit. pastu buat survey skit2. then kami menginap kat Hotel Sri Sayang.

Petang tu kami ronda2 kawasan Batu Feringgi, tengok la pantai yang ade kat situ..Malam pulak jalan2 dekat2 ngan hotel..ade la jaualan2 kat tepi jalan.. pelancong memang ramai..

Esoknya kami pergi Bukit Bendera, naik train sampai puncak bukit. Sempat la kami amik2 gambar... Itulah pengembaraan kami...