Followers

Hujung Minggu Yg Bermakna

Monday, July 27, 2009






25-26 Julai menjadi tarikh bererti buat bberapa ex-student SBPIM ( SMSSI). Program Halaqah anjuran bekas pelajar bersama pelajar tingkatan 2 dan 4 telah berjalan dgn lancar. Alhamdulillah.. Terima kasih kepada semua pelajar yg terlibat, terutamanya kpd abang2 dan kakak2 dan sahabat2 yang sanggup meluangkan masa hujung minggu walaupun kebanyakan mereka belajar jauh untuk bersama berkongsi ilmu dan pengalaman bersama pelajar sekolah tercinta..

Bekas pelajar yang hadir ialah Zahin, Abg Hafiz Huzazi, Abg TAufiq, Rahim Samad, Helmi, zulkifli Mohd, Intan CTZ, Kak Rozi, Kak Hasanah, Kak Ain, Zamzarith, Nadia Tapri, Suazlini, dan beberapa org muslimah dari USIM.

Program bermula Jumaat malam dengan briefing oleh abg Hafiz. Pada hari Sabtu, usarah bersama pelajar telah diadakan. Petangnya pulak program yg diberi nama FEWWIT, pelajar lelaki main bola sepak, pelajar prmpn main bola keranjang, kalau tak silap.

Pada malam harinya pula, slot istimewa bersama Ust Joha dengan tajuknya Kita Ummah Terbaik. Banynak pengisian telah dibawa terutama tentang isu2 semasa yg berkaitan dengan remaja. Qiamulail turut diadakan.


Pada hari Ahad, pelajar2 sekolah berpeluang mendengar perkongsian yg dibawa oleh bekas pelajar tentang bidang pendidikan yang kami ambil. Abg Hafiz dgn bidang farmasi, Kak rozi dgn bidang mekanikal, Kak Ain dan Kak Hasanah dgn bidang food biotechnology, Intan dgn bidang architechture, sy dgn petroleum eng, Abg Taufiq dgn bidang medic di Al Azhar...


Program Halaqah ini akan diadakan lagi, InsyaAllah, dengan ahli yang lbh ramai. Sy jd bangga dengan semangat abang2 n kakak2 yg turut serta. Walaupun semua ada urusan dan agenda masing2, tetap dapat meluangkan masa...

4 comments:

  1. Hamba Ilahi said...:

    salam alaik. Zahin, pesan kat helmi, abg nak gamba bleh. hanta kat email abg. taufiq_alis@yahoo.com

  1. Joha al-Bilali said...:

    tahniah , teruskan buat program yg bermanafaat untuk junior Smssi , ustaz sentiasa bersedia untuk membantu jika masa mengizinkan dan maafi ustaz tak sempat ikuti program smpai habis

  1. Anonymous said...:

    syukur pada allah dan tahniah kepada semua yang terlibat dalam menjayakan program yang bermanfaat ini.semoga Allah rahmati akan usaha murni ini.Insyaallah.

  1. Sya said...:

    wah dah lame tak datang sekolah..tengok entry nieh terubat rindu..