Followers

Umi Abah

Tuesday, October 6, 2009

Jarang sekali perkara ini berlaku..
Mungkin peristiwa ini sering berlaku kepada sahabat2.. tapi secara jujur peristiwa ini seperti kali pertama terjadi kepada diri ku..
Apa yang ku maksudkan ialah bermimpi berjumpa umi abah..
Ku berlari seperti kanak2 kecil pergi mendapatkn umi, lalu ku peluk Abah ku yg baru selesai solat. Kemudian ku mencari umi. Ku peluk Umi. Keadaannya seperti ku akan pergi jauh..segalanya berlaku dalam masa yang amat singkat.
Ya Allah, Kau peliharalah kedua umi abah ku dalam penjagaan Mu. Kekalkanlah mereka di jalan Mu. Ya Allah, janganlah Kau seksa mereka jika aku yang bersalah. Mereka telah sedaya upaya memberikan yang terbaik untuk ku, anaknya...
Ya Allah ku yakin ku akan kembali berteMu. Maka Kau jemputlah aku dalam keadaan ku mengingati Mu dan di saat aku tidak derhaka kepada kedua umi abah ku. Terimalah doaku ini Ya Allah. Sesungguhnya Kau Yang Maha Pengampun..
**********************************************
Satu Rindu

Hujan teringatkan aku
Tentang satu rindu
Dimasa yang lalu
Saat mimpi masih indah bersamamu
Terbayang satu wajah
Penuh cinta penuh kasih
Terbayang satu wajah
Penuh dengan kehangatan
Kau ibu Oh ibu
Alloh izinkanlah aku
Bahagiakan dia

0 comments: